понеделник, 27 юни 2016 г.

50 фрази, които е важно да казвате на своите деца

50 фрази, които е важно да казвате на своите деца 




Думите градят, но и могат да рушат. Затова е важно да не забравяме стойността на добрите думи и да отглеждаме с тях децата си, независимо на каква възраст са. Това е едно от най-важните наследства, които поколенията трябва да си завещават и предават, за да се съхрани не само човечеството, а и човечността.
Снимка: Shutterstock

Детският и семеен психолог Катрин Крес състави списък от фрази, които всеки може да използва при общуването със своето дете. Авторите на руския сайт Adme публикуват списъка с призив да ги казваме колкото може, по-често.
За да покажете вяра в детето:
"Имам ти доверие."
"Вярвам ти."
"Уважавам твоето решение."
"Това не е лесно, но ти ще успееш."
"Всичко, което правиш, е правилно."
"Добре разбираш."
"Браво, как успя да го направиш?"
"Научи ме и мен как да го правя."
"Ти май можеш по-добре от мен."
"На теб ти се получава много по-добре, отколкото на мен."
...За да обърнете внимание на усилията и старанието:
"Виждам, че си вложил много труд."
"Ти толкова много си се потрудил над това, затова така хубаво ти се е получило!"
"Получило се е наистина страхотно!"
"Мога да си представя колко време ти е отнело."
"Представям си колко пъти си се опитал, за да стане."
"Колко добре измислено!"
"Делата ти са довели до добър резултат."
...
За да благодарите за времето, прекарно заедно:
"Аз наистина оценявам времето, което прекарахме заедно с теб."
"Очаквам с нетърпение кога ще можем да си играем отново утре."
"С теб е много по-интересно."
"Наистина ми харесва начина, по който си играхме."
"Радвам се, че си у дома."
"С теб е много забавно да се играе."
...
За да му помогнете да оцени резултатите си:
"Ти самият какво мислиш за това?"
"Мога да си представя колко ти е било приятно!".
"Какво най-много ти харесва тук/ в това?»
"Ти какво мислиш?"
"А защо мислиш така?"
"Как ти се струва?"
"Ти колко би дал, за да получиш това?"
...
За да благодарите за помощта и приноса:
"Много ти благодаря за това, че ... (конкретното дело)."
"Благодаря ти, за това, което направи."
"Благодаря ти, много за помощта."
"Благодаря за разбирането."
"Това е много голяма помощ за мен, благодаря ти."
"Добре, че ми помогна!"
"Благодарение на теб свърших по-бързо."
"Благодарение на теб у нас сега е толкова чисто!"
...
Описвайте с думи всичко добро, което виждате
"Брей! Стаята е чиста!"
"Я! Оправено легло!"
"Такива хубави ярки цветове използваш в рисунките."
"Видях, че наистина се опита."
"Видях, че сам оправи масата."
...
За да опишете чувствата си:
"Аз наистина обичам да правя разни неща и да си играя с теб."
"Толкова съм щастлив, когато си у дома."
"Имам чувството, че ние с теб сме един отбор."
"Много ми е приятно, когато говориш така."
"Толкова съм щастлив, че те имам!"
Източник - manager.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар