петък, 6 април 2012 г.

Playskool - водещ производител на детски играчки и играчки за бебета

Playskool, Inc е водещ производител на детски играчки и играчки за бебета. През по-голямата част от своето съществуване тя е позната като производител на дървени играчки с образователна цел. Компанията също така притежава някои от най-известните марки детски играчки в Америка като Mr. Potato Head and Play Doh. Името на Playskool като марка може да бъде видяно върху дрехи, препарирани животни и бебешки и детски колички за возене. Playskool е най-големият производител на дървени блокчета в Съединените щати. Компанията е лицензирала и линия книги за предучилищна възраст, а също така и софтуер за компютърна игра на базата на Mr. Potato Head. Началото на фирмата е положено през далечната 1920г. от бивша учителка от Милуоки, Люсил Кинг. Работейки в една фирма, на нея й хрумва идеята за Playskool играчките. С помощта на неин колега развиват идеята за използването на играчки в учебния процес. Така се полага и началото на фирмата през 1928г. Съдържанието на идеята се състои от играчки, изработени от дървени елементи, които да развиват координацията и да стимулират мисловния процес при децата. До 1930г. Playskool успява да пусне в производство повече от 40 различни играчки. Основно мото през този период на фирмата е "Учене по време на игра," и "Детска градина в къщи", като основното послание е „играчка с цел”. Още в този ранен период компанията получава признанието на експертите в областта. След известни трансформации на собствеността компанията започва да носи името Playskool Manufacturing Company. В този период основните усилия на фирмата са да произвежда играчки стимулиращи развитието на интелигентността на детето или поне да подготви детето за справяне с различни по сложност житейски задачи. Също така през този период Playskool разширява асортимента на произвежданите от нея играчки чрез изкупуване на други производители на детски играчки. Тези покупки са така старателно извършени, щото допълват и разширяват асортимента от предлагани играчки и също така отговарят на основната идея на фирмата. През 1960 г. продажбите Playskool са около $ 12 милиона, което е един голям успех. Ръководството на фирмата продължава с усилията си за налагане и развитие на компанията чрез различни маркетингови способи и главно чрез системна реклама в списания за образоване на родителите, като доминираща тема е "Учене докато играете." Въз основа на тези усилия до 1966 продажбите почти са се удвоили до $ 23 милиона. За да отговори на нарасналото търсене, Playskool трябваше да разкрият нови фабрики в средата на 1960 г. Въпреки, че перспективите за продажби на компанията са добри, разширяването на производствените мощности довежда до влошаване на финансовото състояние на фирмата. През 1968 г. Playskool е купена от компанията на Милтън Брадли. Милтън Брадли се намира в Спрингфийлд, Масачузетс, и е известен със своите игри, включително и монопол. Като дъщерно дружество на Милтън Брадли, Playskool запазва фокуса си върху предучилищна и детска играчка. През този период фирмата започва и активна реклама по телевизията, като през 1970 г. е похарчила $ 1,5 милиона за печатни и телевизионни реклами. Playskool рекламират по време на шоуто на популярните детски "Капитан кенгуру," докато все още достига до родители и учители чрез различни специализирани списания. Playskool запазва своя щаб, отделно от създаването на Милтън Брадли в Масачузетс. През 1973 г. Playskool консолидира различните си офиси и производсва в голям комплекс на северозападната част на Чикаго.Компанията се управлява от там най-вече през 1970г. До 1980 г. във фабриката Playskool са заети около 1200 души. През 1984 г. най-голямата компания за играчки в САЩ гигантът Hasbro, Inc., купува Милтън Брадли, собственика на Playskool. През 1985 г., една година след като Hasbro купува компанията, Playskool представя нова продуктова линия под името Tommee Tippee. Тъй като повечето играчки Hasbro са за по-големи деца, а Playskool играчките са предимно за деца под шест години. Hasbro толерира това разделение, като Playskool се концентрира върху играчки за предучилищна възраст. Дори се поставя марката на Playskool върху съществуващите до момента в раздела предучилищни играчки на Hasbro. Например, Playskool поставят своята търговска марка върху играчките Doh, любими детски игрчки за моделиране с глина. Марката Doh е била придобита от Hasbro през 1987 г. Така че този добре известен продукт става с логото на Playskool. Playskool също така разшири своята продуктова линия, като предлага по-евтини играчки, които са в пряка конкуренция с играчките, продавани от Fisher-Price, дългогодишен лидер в пазара на играчки за бебето и играчки за предучилищна възраст. Дрънкалките playskool форма sorters, подреждане на играчки, както и музикални мобилни телефони печелят пазарен дял за компанията, тъй като те са с по-добри цени при сравнение с подобни модели на Fisher Price. През 1991 г. Playskool купува правата на Теди Ruxpin, говорещо плюшено мече, направено от света на Wonder. Теди Ruxpin, който се продава за около $ 60 на дребно, е бил един от най-популярните играчки от средата на 1980, като оборота е около $ 200 милиона в своя пик. Но Playskool е купила правата за производство и пазар не само на мечето Теди Ruxpin, но и съпътстващите го продукти, като например софтуера, свързан с него. Със същата идея Playskool подписва лицензионно споразумение през 1993 г. със създателите на динозавъра Барни. През този период Playskool успешно разширява своя асортимент от играчки. През 1995 г. издателската компания Dutton подписва споразумение с Playskool да използва името на играчката Maker's на поредица от детски книги. Книгите са оцветени с различен цвят, за да съответстват на Playskool цветовете при различните етапи по продуктовия им асортимент. Playskool използва четири различни цвята за играчковите си линии за бебета и малки деца, предназначени да обозначат четирите нива на развитие на детето.Издателят на книгата иска да построи чрез това оцветяване различните етапи и теми на пазара за книги за малки деца. Също така през 1995 г. Playskool прави споразумение с Nickelodeon, кабелна телевизия - мрежа за деца, която да разработва продукти за своите предавания. През този период въпреки активната реклама Playskool изпитва известни трудности. Оптимизира се производствената програма, като отпадат част от нерентабилните играчки. През януари 1997 г. Playskool започва предлагането на пазара на линия детски играчки и бебешки продукти, направени от специална антибактериална пластмаса. До 1998 Playskool намалява значително играчковата линия, отпадат от 80 до 100 артикула. В този период продажбите на марката се поддържат от лицензирани продукти, като например тези, свързани с Барни и телевизионни предавания с детски характер - Артър. Компанията също така възлага надежди на пускането на Teletubbies, британска телевизионна сензация. Hasbro лицензира Teletubbies за Playskool, и произведените кукли Teletubbies се предвижда да се появят на пазара, когато шоуто започна да се излъчва по американската телевизия през април 1998 г.. Hasbro признава, че Playskool не се представя добре в края на 1990-те години и се опитва да повиши нейната рентабилност чрез намаляване на предлагания асортимент от определен тип играчки и внасянето на повече лицензирани продукти. Пазара за детски играчки се е променил значително, тъй като Playskool съществува от 1920 година. В края на 1990-те години производството на детски играчки е доминирано от двамата основни играчи, Hasbro и съперника и Mattel. Много от най-продаваните играчки на 90 те години са обвързани с филми като „Междузвездни войни”, „Джурасик парк” и „Батман”, като по този начин класическата производствена линия на предлаганите от Playskool образователни играчки остава в страни от пазарните тенденции. Но Playskool е част от огромна компания с голям потенциал за разширяване на международните пазари и разполагаща с обширни маркетингови възможности. Възможността марката Playskool да намери много различни приложения изглежда показателно за потенциала на Playskool и, без съмнение, нейното продължаващо разрастване и налагане на пазара. За написването на статията е ползван материал от http://www.fundinguniverse.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар